Vitaliteitsprogramma

Een goede balans tussen lichaam en geest is van belang om op een gezonde manier om te gaan met het leven van vandaag, met al zijn veelheid aan informatie en vraag naar onze aandacht. Maar hoe hou je grip op je eigen welzijn? Voeding en leefstijl blijken een belangrijke invloed te hebben op onze gezondheid. Met ons vitaliteitsprogramma, onder deskundige begeleiding van Mia Jonkman, helpen we je in een stappenplan een leefstijl te kiezen die het beste uit jezelf haalt.

Voor wie?

Heb je last van allergieën, slaapproblemen, vermoeidheid, hoofdpijnklachten, hoge bloeddruk, te hoog cholesterol, overgewicht, prostaatproblemen of hart- en vaatklachten? Dit zijn nog maar een paar voorbeelden van ongemakken en ziektebeelden die we kunnen aanpakken. Bespreek ze met je coach.

Hoe werkt dat dan, zo’n stappenplan?

In een driestappenplan, dat het best aansluit op jouw behoeften, gaan we aan de slag. Het programma speelt in op de moderne leefstijl en is zeer goed in te passen in elke leefstijl en gezinssituatie. Te beginnen bij het begin: want voor een goed en stabiel resultaat geldt dat goede voeding beter opneemt in een schoon lichaam.

Stap 1
Stap 1 is het reinigen van het lichaam, voor een beter herstel. Dit duurt normaal gesproken 42 dagen, afhankelijk van uw situatie. De meeste cellen vernieuwen zich in periode van 6 weken. Om dit proces optimaal uit te voeren hebben wij een uniek, voor dit programma samengestelde voedingslijst met ruime keuzemogelijkheden. Op deze lijst staan alle voedingsgroepen zoals groente, fruit, vis, vlees, zuivel, zuivelvervangers, granen en glutenvrije voeding.
Er wordt een gelijkwaardige verdeling gemaakt tussen koolhydraten, eiwitten en vetten. Het accent van deze lijst ligt op volwaardig, vers en onbewerkt. De keuzes op de voedingslijst zijn afgestemd op het herstellen en stabiliseren van de bloedsuikerspiegel. Om dit proces goed uit te voeren is het heel belangrijk, dat het lichaam in balans wordt gevoed, zodat er op celniveau geen tekorten ontstaan. Hierdoor kunnen afvalstoffen en reservevetten worden afgevoerd, zonder dat er spiermassa verloren gaat. Speciale plantenstoffen, zuivere vetzuren, uitgebalanceerde aminozuren en hoogwaardige vezels dragen bij in een aanvulling op de voeding. Tijdens deze periode wordt je begeleid door een coach. Door middel van dagberichten spelen we in op de voortgang van het proces en dragen we bij aan meer inzicht, kennis en motivatie.

Stap 2
Als het lichaam schoon is, richt stap 2 zich op het stabiliseren van deze nieuwe status. Dit is heel belangrijk, om terugval te voorkomen. Nu worden de voedingkeuzes uitgebreid met voeding en het is de bedoeling om stapsgewijs de ondersteunende voeding af te bouwen, zonder dat het lichaam hier op reageert. Wij noemen dit het stabiliseren van nieuw Setpoint. Ook hierin levert de coach maatwerk. Stap 2 is belangrijk als voorbereiding op een stabiele stofwisseling.

Stap 3
Stap 3 is de laatste stap. Nu kun je genieten van het resultaat dat je hebt opgebouwd. Je bent als het ware dirigent van je eigen orkest (lees gezondheid) geworden. Een gezonde stofwisseling maakt het makkelijker om, indien nodig, tijdig bij te sturen. In stap 3 besteden we ruime aandacht aan het behouden van je behaalde resultaat, zonder dat je beperkingen ervaart.

Het motto is: Geniet van het leven en behoud het goede.

Contactgegevens

Mia Jonkman Slank en Fit

Per 16 april 2018:
Schubertplein 1
6865 EM Doorwerth

Volg mij op social media

U vindt mij hier